Sunday, June 12, 2011

#8 : Hilang

Cetusan Marga ♛ LORD ZARA 札拉 ♛ detikan 6/12/2011 04:03:00 PM

Ada dan tiada.
Wujud dan tidak wujud.

Tiada.
Tidak wujud (lagi).
Hilang.

Kali pertama, tahu ada.
Kali pertama, mengerti wujud.
Kali pertama sedar tiada.
Kali pertama sedar tidak wujud.

Dia hilang.
Cinta itu pergi bersama dia.
Cinta hilang.

Air mata pernah mengalir.
Walaupun setitis ataupun cuma puncak kemarahan paling nyata, ianya hanyut begitu sahaja.
Dan apakah muncul kebahagiaan bila dia hilang?
Cintanya hilang, sesuatu lain pasti akan wujud.

Kebahagiaan mudah diucapkan walaupun sukar diperolehi dan bersifat sementara.
Malangnya ia sukar dilupakan apabila pembawanya pergi dan hilang (lagi).

Kita senyum.
Kita ketawa.
Kita ukir wajah riang.
Kita sedut nafas bahagia dari ruang atma.

Kalau dia benar seperti yang kita mahukan dan hanya keranaNya, sejauh mana dia pergi dan hilang, dia akan kembali pada kita.

Tapi kalau dia sudah tiada di alam fana?
Nah, redha dan titipkan sahaja Al-Fatihah.
Kerana dia tetap hilang, tetapi dia masih wujud.
Dalam ingatan dan kenangan kita.

Dan aku mungkin hilang (lagi), bila sekali lagi dikhianati.
Pasti.

[Sumber gambar]

3 ulasan:

♥SarahNatasha♥ on June 12, 2011 at 5:00 PM said...

Seriously , bila saya baca . Saya akan terfikir pasal dia . Berdosanya saya pada dia . T.T

Kebanyakan entry-entry awak macam ada masalah dengan cinta . Yeke ?

♛ LORD ZARA 札拉 ♛ on June 12, 2011 at 5:03 PM said...

Dear ♥SarahNatasha♥ :

Thanks for reading anyway.
:)

Nope.
I'm single and available plus so happy with my single life.

Beeha B. on June 12, 2011 at 5:13 PM said...

marga zara..ur post seolah-olah seperti tahu apa isi hati saya...semuanya seperti luahan hati saya.. :'(

 

Cetusan Marga Zara Copyright © 2011 Design by Ipietoon Blogger Template | Best Gift ideas